2016. június 24., péntek

A Brexit segítheti a bitcoin újabb árfolyamemelkedését

Elkezdődött a második felvonás: a Brexit hatására minden zuhan, de a bitcoin erősödik. A második felvonás tehát egyértelműen a Brexit miatt van, e nélkül az árfolyam tovább zuhant volna az 540 dolláros árfolyamtól, vagy legjobb esetben is stagnált volna. A Brexit hatást bekereteztem sárgával a képen.

Nagy-Britannia Európai Unióból történő kilépésének, azaz a Brexitnek a hatása a bitcoin árfolyamában 2016. június 24-én
Több elemzést is olvastam, egyáltalán nem mertek benne számokat jósolni, vagy még csak tartós emelkedést sem, de visszajelezték, hogy az emelkedés egyértelműen a Brexit miatt van, hiszen tegnap kora este indult meg, amikor az első részeredmények vagy exit pollok szállingózni kezdtek. A Mirror meg is kérdezte az olvasóit arról, hogy most vennének-e bitcoint és az egyharmad IGEN szerintem egy nagyon jó eredmény. Csak azért nincsenek többen, mert szerintem vagy nem bíznak még a bitcoinban úgy általában, vagy azt sem tudják, mi az. :)

A bitcoint tehát most egyértelműen menekülő devizának használják, amiből következik, hogy amint megnyugszanak a kedélyek, csökkenni fog az árfolyama, mert visszavásárolják.

A csúcspont azonban nem tudni, hol lesz. Kétlem, hogy gyorsan megállna, szerintem inkább egy lelassuló emelkedés várható néhány napon belüli csúccsal, attól függően, hogy a befektetőket mennyire sikerül megnyugtatni. Ha nem sikerül, akkor az árfolyam tartósan magasan is maradhat.

Úgyhogy ez most ismét egy remek időszak a bitcoinba történő befektetésre.

Én eldobtam a 743 dolláros árfolyamspekulációmat (most már azt mondom, kár volt, de egyáltalán nem gondoltam, hogy a britek kiválása valóság lesz), és vettem tegnap reggel dollárt a 0,1993 bitcoinomon, mondván, hogy úgyis zuhan az ára.

Persze a Brexit miatt este kezdett emelkedni az árfolyam, így már csak veszteséggel tudtam visszavásárolni a bitcoint, közte az a pénzem is elveszett, amit eddig kinyerészkedtem az árfolyamváltásokkal. Most az egyetlen logikus dolog bitcoinban tartani a pénzt, így nem is kereskedek jelenleg és a veszteségekkel sem foglalkozom.

Sírva vígad a magyar.

Off-topic: olvastam a sajtóban, hogy főleg az idősek és az iskolázatlanok miatt kerültek többségbe a kilépésre szavazó britek, akiknek az egyik fő érvük a bevándorlás volt. Ahogy Magyarországon, úgy Nagy-Britanniában is sikeres kampány építhető ezek szerint az idegengyűlöletre, ami egyébként színtiszta populizmus, hiszen minden országban, így Nagy-Britanniában is az aljamunkát végzik el a bevándorlók, nem pedig a britek elől kapkodják el a menedzseri állásokat. A Nagy-Britanniában dolgozó több százezer magyarnak most nyilván megdobban a szíve, hogy mi lesz a jövőjükkel, de szerintem 3 forgatókönyvük lehet: 1) 5 év után jogosultak brit állampolgárságot kérni, 2) bízhatnak abban, hogy az EU-ról történő leválás a régebb óta ott dolgozókra nem jár majd hátránnyal, végül 3) beljebb jöhetnek az EU-ban egy másik munkaerőpiacra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése