2016. június 20., hétfő

A bitcoin árfolyamcsökkenése segített visszakapni az árfolyamspekulációs befektetésem

Mint írtam, épp tanulom a bitcoin árfolyamból történő bevételszerzést, teljesen autodidakta módon.

Ott tartottam, hogy két körben sikerült az a stratégia, melyben a bitcoin árfolyamingadozásaiból kerestem pénzt.

A három körömben az eladási és vételi árfolyamok az alábbiak voltak (piros a BTC eladási, zöld a vételi árfolyam, az elvárt nyereség körönként 1 százalék):

777,84 766,29
743,34 732,30
739,62 728,64

A legutóbbi kört szombat délelőtt indítottam, az emelkedés miatti eladás hamar meg is történt, de az alacsonyabb áron történő vásárlás csak ma délután sikerült, amikor váratlanul nagyon lement az árfolyam egy pillanatra. A sárgával jelölt szürke árfolyamcsökkenés mentett meg:

A sárga nyíl mutatja az árfolyamcsökkenést, ami segített nekem
Így most a nyereségem péntek hajnal óta 3 körben elérte a 3 százalékot, a változatlanul meglévő 0,1993 bitcoinom mellett 4,41 USD-m van.

Pedig már annyira ment felfelé az árfolyam, hogy teljesen biztos voltam benne, hogy elveszítem a harmadik kört. Épp kiszámoltam, ha az eddigi 2 körös nyereségem feladom, akkor 750 dollárnál vissza kell vásárolnom a bitcoint, ha arra jár újra lefelé és akkor nullán leszek, aztán fogadhatok egy magasabb árfolyamra, hogy újra bevételem legyen. Aztán amikor láttam, hogy kétszer is lement 739-re, akkor azért bizakodóbb voltam és inkább hagytam.

A szerencse a segítségemre sietett a mai árfolyamcsökkenéssel, de ez a 725-ig történő árfolyamcsökkenés teljesen egyedi jelenség volt. Persze egy pillanat is elég, ha van elég mennyiségű vételi igény a piacon azon az árfolyamon, vagy alacsonyabbon.

Persze megtehettem volna, hogy még tovább várok, türelmesen, de ekkor kockáztatom, hogy benne áll a pénzem sokáig és nem keresek vele, úgyhogy veszteség árán is átváltottam volna előbb-utóbb, főleg árfolyamemelkedéses időszakban, ahol az az érdekem, hogy a pénzem inkább bitcoinban legyen és ne dollárban.

Most 734,96-os árfolyamnál 742,31-es bitcoin eladási és 731,29-es visszavásárlási árfolyamot jelöltem meg. Azért nem adtam el azonnal, mert esési tendenciát láttam épp és azt akartam, hogy csak akkor kezdjek a következő körbe, ha egy picit erősödik az árfolyam, hogy aztán tudjon honnan zuhanni újra.

Azon gondolkodom, hogy a jövőben kisebbre veszem a nyereségigényt, mondjuk megpróbálkozom a 0,5 százalékkal. Ez talán segítheti, hogy hamarabb befejezzek egy kört, mert az 1 százalék (ezen az árfolyamon több mint 10 dollárnyi) változás nem túl gyorsan jön el, ha eljön egyáltalán. 0,5 százalékkal az árfolyam 734,96-os árfolyamról 738,63-ra elég lett volna, ha emelkedik 742,31 helyett, miközben a visszavásárlási árfolyam ugyanúgy 731,29 lett volna, azaz bő 7 dollár árfolyam. Még az is sok lehet néha.

A 0,5 százalék már megegyezik a Bitstamp eladási+vételi együttes jutalékával, ezért az árfolyammarzsot nem lehet ugyanúgy a felére csökkenteni, mint a nyereségigényt 1-ről 0,5 százalékra, sőt minél lejjebb megyek, annál inkább nem. Például 0,1 százalékos nyereséghez is kell mintegy bő 4 dollár árfolyamváltozás ezen a mostani árfolyamszinten, de szerintem 0,1 százalékos nyereségnek mondjuk az én esetemben (0,1993 BTC) nagyjából semmi értelme, hiszen kb. 40 forintról van szó. 

Márpedig ezért nem érdemes állandóan ezen agyalni, ráadásul ilyen kicsi nyereségekből egy hirtelen nagyobb dollárárfolyam emelkedés is az egész próbálkozást hamar veszteségessé teszi, hiszen például egy 10 dolláros egyszeri tartós árfolyamemelkedés 6,8 százalékos veszteségét 68 db 0,1 százalékos körben tudom kompenzálni. Márpedig ennek semmi értelme.

Tehát minél nagyobb nyereségigényt tűzök ki, annál kisebb az esély, hogy bejön, viszont annál inkább kezelhető a vesztesége, ha mégsem jön be, hiszen nagyobb a tűréshatár is az árfolyammozgásokra nézve.

Az 1 százalék végül is ebből a szempontból optimálisnak látszik, és - ahogy írtam is - lejjebb menve a Bitstamp jutalékai miatt arányában már nem csökken annyival az árfolyammarzs, úgyhogy szerintem a 0,5 százaléknál alacsonyabbat nem fogok kitűzni. Majd még meglátom.

Végül is, az 1 százalékos (bő 10 dolláros) árfolyamkülönbség mostanában általában napon belül megtörténik, csak az nagyon nehéz, hogy az ember hová jelölje ki azt az árfolyamot, ahonnan a felemelkedés és a zuhanás is reálisan megtörténik a napi árfolyammozgások során.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése