2016. augusztus 3., szerda

Szabadesésben a bitcoin dollárárfolyama

Két és fél nap alatt 100 dollárt zuhant a bitcoin árfolyama. Különösen ma este tört el a mécses. Még nem lehet tudni, hol lesz a mélypont.

A bitcoin árhuzanása 2016-07-31 hajnal és 2016-08-03 hajnal között
Ez már túlmutat a júniusi utolsó zuhanáson is, ráadásul az nem 3, hanem 10 nap alatt ért el ennyit, szóval ez most szabadesésben van. Korábban nem volt ilyen mértékű zuhanás, mármint 100 dolláros nem, de mivel kisebb volt az árfolyam, hasonló arányban előfordulhatott.

Ahogy a HYIP-okról sincs megfelelő információ a magyar interneten (ennek hiánya indította el ezt a blogot), éppúgy egyre jobban hiányzik egy napi frissítésű hírportál is a kriptopénzekről, de különösen a bitcoinról. 

Nyilván kénytelen voltam benézni a külföldi oldalakra, hogy információhoz jussak.

Több tényezőt is találtam.

  • Egyrészt biztonsági rést fedeztek fel a Bitfinex tőzsdén, egyelőre áll a kereskedés, még nincsenek pontos adatok a veszteségekről. Én úgy látom, a szabadesés ekkortól kezdődött el igazán, tehát arra tippelnék, hogy ez a valódi oka a mélyrepülésnek. Csak mióta ezt a cikket írom, 10 15 20 30 70 dollárt zuhant a bitcoin árfolyama. Aggódva fogok lefeküdni, hiszen ez most egy különösen veszélyes zuhanás, mellyel a befektetéseim is egyre veszítik el az értékeiket. Státuszinformációk: http://bitfinex.statuspage.io/
  • Másrészt van valamilyen bányászattal kapcsolatos probléma is a bitcoinnal, melyhez nem nagyon értek, mert én a befektetésekkel foglalkozom, nem vagyok kriptopénz szakértő, ezért örülnék, ha valaki, aki ilyenben jártas, kommentben vagy e-mailben (e-mail cím a jobb oldali sávon) elmagyarázná, hogy tulajdonképpen mi történik most a háttérben és szerinte mi várható az árfolyamra vetítve. Ez a tényező nyilván szintén besegít a bitcoin árfolyamának zuhanásába.
  • Harmadrészt durván emelkedik az Ethereum Classic árfolyama is. Több mint a duplájára nőtt két nap alatt. Még ha várható is korrekció (ahogy a kriptopénzeknél nagy emelkedések után lenni szokott), most ez sem tesz nyilván jót a bitcoin árfolyamának, hiszen a befektetők menekülnek a bitcoinból. Sajnos ez az ára annak, amikor egy elektronikus pénzt nem csak pénzügyi tranzakciókra, de spekulációs céllal, befektetésre is használnak (amely hatás persze elkerülhetetlen, de itt most mégsem a bitcoin fizetési infrastruktúrája miatt zuhan az árfolyam).
Szóval van most három szerencsétlen egybeesés, mely mindegyik lefelé tolja a bitcoin árfolyamot.

Miközben a tájékozódás és a cikkírás végére értem, most először jelentősen emelkedni kezdett a bitcoin árfolyama, de még nem nyugodtam meg... 

Várom a hozzászólásokat, ki hogyan látja a helyzetet! Köszönöm!

3 megjegyzés:

  1. Szia! Nekem már mindegy, mire reggel ránéztem az etoro-ra, stoploss volt, elbuktam az összes bitcoinba tett pénzem. Arra számítottam, hogy a felezés után felmegy egy kicsit. Nem nyert. Ezért nem kedvelem a forexet (coumpound), mert mindegy milyen előrejelzés van, a piac azért nem egy sínen haladó valami. Az ETC/ETH dologban se tudok dűlőre jutni, az ETH zuhan, pedig elméletileg az lenne a folytatása az egész projectnek. Csak kapkodok fűhöz-fához, azt se tudom, hogy mit bányásszak. Nagyon nagy kavarodás van. Az egyetlen, amire azt tudom mondani, hogy talán jó lesz, az a BTCjam. Nagyon minimális összeget is lehet kölcsön adni, így amikor valaki visszafizet egy részletet, már adom is ki egy másiknak, azt hiszem a negatív csúcs 10000 satoshi volt, amit beletettem egy hitelbe. Így a hat dollárnyi befektetésem már legalább 20 embernél van elosztva. (Ráadásul majdnem két dollárral szaporodott.)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok, első hozzászólásom, de a blogot már egy ideje követem, köszi, hogy írtál a témáról.

    Viszonylag új vonal nálam a Bitcoinnal kapcsolatos befektetés, elsősorban a közösségi hitelezési kapcsolódást kezdtem körbe járni/tanulmányozni, az ezekről szóló információkat is megosztom majd Péter által ajánlott blogon.

    Jelen esetben szerintem a legnagyobb veszély a Bitcoin árfolyamára, az talán a Kínára jellemző gazdasági átláthatatlanság, kiszámíthatatlanság, megbízhatatlanság. Amíg ennyire Ázsia központú az egész technológia, benne lehetnek a rendszerbe az ilyen támadások, ezzel az árfolyam és a bizalom megtorpanása is.

    Omegához hasonlóan nekem is van egy kisebb BTCjam portfólióm, örömmel fogadnám, ha elindulna egy eszmecsere az ottani befektetési lehetőségekről, BTC vagy devizás P2P lending alternatívákról is.

    Sok sikert mindenkinek!

    VálaszTörlés