2016. április 3., vasárnap

Kiszámoltam: az egyharmados kockázatmegosztás hozameredményei

Korábbi bejegyzésemben már utaltam arra, hogy az eredetileg kizárólag HYIP programokra épített stratégiát meg kell változtatni a biztonságosabb pénzkeresés reményében. Akkor azt gondoltam, a havi haszon az alábbiakból állhat össze:
  • 33%-ban kb. 20 db HYIP programból együtt
  • 33%-ban a Compound.fund-ból
  • 33%-ban a bányász társaságokból
Ma kiszámoltam ennek a stratégiának a számait. Erre jutottam:
  • a párom portfóliójában, ahol viszonylag kisebb összeget kell elérni havonta (137.500 forintot), ez a terv működőképes lehet, de a havi hozam egyre csökken, miután a stratégia lényege az egyenlő hozamokra való törekvés (vagyis mindig a kisebb hozamot termelő programba kell többet befektetni). A havi hozam az én eddigi hozamaimmal számolva konkrétan havi 8,29%-os hozamig csökken. A tőke eddigre már iszonyú nagyságúra, több millió forintnyira nő, de végül is ezt a programok maguk termelik meg, én csak kiveszem belőle a havi nettó 50 ezer forintot jövedelemként, továbbá 41.666 forintot (fél millió forint 12-ed részét) tartalékalapba a bedőlő HYIP programok további finanszírozására. A párom portfóliójában a 91.666 Ft feletti további hozamokat (amiket már nem veszek ki) minden hónapban visszaforgatom tőkének, így az is termel további hozamot (kamatos kamat hatás). A hozamok eleinte lassan, utána viszont egyre gyorsabban nőnek és komoly tőke hízik így fel, amely sokkal több hozamot termel, mint amit elvárok. Szóval ez működhet.
  • a saját portfóliómban viszont, ahol a terv sokkal ambiciózusabb (havi 402.215 forint elérése a cél), már nem ilyen egyértelmű az eredmény. Itt a terv az eddigihez képest, amikor is jobban építettem a HYIP programokra, majdnem egy évvel tolja el azt az időpontot, amikor már havonta ki tudom venni a kívánt 402 ezer forintot, 2018. áprilisra. Ez baromira messze van, lelkileg a 2017 tavaszra vagyok felkészülve, az is egy év tőkegyűjtés és nélkülözés még. Itt értelemszerűen ugyanolyan mértékre csökken le a havi hozamszint, 8%-ra. (Nem modelleztem le végig, mert a gépem már kezdett nagyon belassulni, de nálam is hasonló mértékben csökkent.)
A fentiek természetesen nagyon függenek attól, hogy:
  • melyik HYIP program mikor dől be 
  • a Compound.fund milyen eredményt termel majd (én havi 15%-os hozammal kalkuláltam)
  • a bányászcégek hogyan teljesítenek majd a felezés után (én az eddigi hozamokkal kalkuláltam)

Modell változtatások:

Nem változik sokat az eredmény (egy hónappal rövidül), ha a hozamok 50%-át a HYIP programokból, 25%-át a Compound.fund-ból, 25%-át pedig a bányászcégekből várom, nem pedig 33-33-33%-ban elosztva.

Ha feltételezem, hogy a Compound.fund folyamatosan havi 15% hozamot termel, és csak ide fektetek be, mint szélsőséges esetet vizsgálva, akkor 2017. júniusára érem el a kívánt havi hozamot, tehát az eddigiekhez képest 1 hónappal később. A jelenlegi (2017. májustól jövedelmet termelő) terv szinte kizárólag HYIP programmal számol, melyek hozama magasabb, de ugye pont ezt a kockázatot szeretném csökkenteni.

Igazából az lenne a legjobb, ha a Compound.fund látványos eredményeket hozna, és hamar megtermelné azt a tőkét, amelyből már ki tudom venni a szükséges havi jövedelmemet. Végül is, eddig havonta (kamatos kamattal számítva) átlagosan 24%-os hozamot termelt, ami az általam előirányzott havi 15%-nál sokkal jobb eredmény. Ha csak ebbe raknám a havi hozamokat és a program megtartaná ezt a hozamszintet, akkor már 2016 végére összeállna a szükséges jövedelemszint, de nem akarom csak a Compound.fund-ra bízni a pénzem, pont hogy jobban meg akarom osztani a kockázatot, erről szól a dilemmám.

Már így is a tőkém közel fele (40%-a) a Compound.fund-ban van.

Szóval gondolkodom még, egy hónapom van az április végi befektetések eldöntéséig. A Compound.fund áprilisi eredménye is nyomhat a latban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése