2016. május 28., szombat

Ismét 1000 dollár lehet a bitcoin ára? Nemá'!

Egy kedves (szakmai) ismerősömtől azt hallottam, hogy a bitcoin bányászati jövedelmének ún. felezése (visszaszámlálás itt) viszi fel a bitcoin árfolyamát és az akár 1000 dollárt is elérhet ismét. Állítólag részben ezért is menekülnek most az ethereumból, mindenki bitcoint vesz, így esik az ethereum ára.

Én ezt az 1000 dolláros bitcoin árfolyamszintet egyáltalán nem hiszem el (bár persze örülnék neki).

Korábbi elemzésekben azt olvastam, hogy az elemzők csak egy valamiben értenek egyet: a felezés az árfolyamot lefelé vinni nem fogja. Semmi másban.

A bitcoin árfolyama az elmúlt hónapokban stabilizálódott (körülbelül tavaly novemberre kapaszkodott vissza erre az árszintre újra), ez alapján szerintem nem látszik olyan erő, beleértve a felezést is, mely a következő 5 hétben, vagy az után kimozdíthatná erről az árfolyamszintről és ennek dupláját érhetné el.

Jós persze nem vagyok, de én a magam részéről határozottan kizárnám, hogy a felezésnek ekkora hatása lehetne.

Azzal együtt (úgy értem, ettől függetlenül is) bitcoinban tartom a pénzem, mert a jövőben mindenképpen az árfolyamának az emelkedésére számítok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése