2016. március 14., hétfő

Ethereum befektetés

A Compound.fund is erre hivatkozott, amikor szárnyaltak az eredmények, de amikor már a Genesis-mining.com kriptovalutákat bányászó társaság is felhívta rá a figyelmet egy hírlevelében, utánanéztem az ETH kóddal illetett ethereum nevű kriptovalutának.

A bitcoinon kívüli kriptovaluták mind a bitcoin alternatívái (épp ezért más összefoglaló néven altcoinok), és ezek közül jelentősen kiemelkedik egy ethereum nevű érme, amelyet sokan a bitcoin 2.0-nak tekintenek, a jövő pénzének tartják. A jele egy közeledő cápa :), a neve pedig az éterből származik, mondván, hogy ez is betölti majd a teret, az éterhez hasonlóan.

Az ethereum nevű altcoin grafikai jele (forrás: Wikipedia.org)


Az altcoinok közül nagyon kevesen érik meg, hogy a dollárhoz képest önálló árfolyamuk legyen, talán 2-3 ilyen érme van, például a litecoin (LTC) és a dogecoin (DOGE), így az ethereumnak sincs még önálló dollár árfolyama, ezért bitcoinnal lehet hozzájutni és visszaváltani is csak bitcoinba lehet.

Mutatom az árfolyamát a bitcoinhoz képest 2015. augusztus  8. óta, amikor megjelent:

Az ethereum altcoin árfolyama a bitcoinhoz képest a kezdetektől 2016. március 14-ig (forrás: Poloniex.com)

Látható, hogy a mélyponthoz képest körülbelül tízszeres növekedést ért el az árfolyamban és mivel óriási a belé vetett hit, ezért megy tovább felfelé, 1 ETH elméletileg 100 dollárig, azaz - mai árfolyamon - kb. 0,25 BTC-ig is emelkedhet, tehát van még benne potenciál. Az ábrán a függőleges vonal az emelkedés kezdetét jelzi, ami nem is volt olyan régen, 2016. január 14-re tenném.

A Bter.com altcoin kereskedő portál kimutatásán (következő ábra) is látszik, hogy messze a legnagyobb az ethereum kapitalizációja bármely más altcoinhoz képest is, az utána következő altcoinban az ethereumban lévő pénzmennyiség 13 százaléka van mindössze, a többiben meg még kevesebb.

Az ethereum kapitalizációja a Bter.com-on 2016. március 14-én (a piros téglalap mutatja az egyes altcoinok kapitalizációját) (forrás: Bter.com)

Az alábbi cikkekben olvashatsz az ethereumról (például):

Én a Bter.com-ot használom kriptovaluták átváltására (már ha nagy ritkán szükséges), tegnap átküldtem rá egy kevés bitcoint a szabadon lévő állományból, s mivel nem találtam megbízható elektronikus pénztárcát, egyelőre a Bter-ben is hagytam tárolás céljából. Eleinte 9 ETH-t tudtam átváltani a rá küldött bitcoinból, de bepánikoltam, amikor nagyot zuhant az ETH árfolyama (persze mikor máskor, épp pár órával azután, hogy beletettem a pénzem), és én balga, körülbelül azon a ponton eladtam az ETH-t bitcoinra, amikor épp emelkedni kezdett volna. Persze nem lehetett látni, hogy emelkedni fog, annyira zuhant, hogy nem lehetett tudni, mikor lesz vége és pár óra alatti 12 százalékos esés után úgy döntöttem, kiszállok belőle.

Kár volt, mert emelkedni kezdett és utána már csak 7 ETH-t tudtam visszavásárolni.

Úgyhogy nem pánikolok legközelebb, hagyom a pénzt ETH-ben. Ha kb. 0,039-re emelkedik az árfolyam, akkor visszanyertem az oda-vissza váltogatás miatti veszteségemet és nyereségessé fordul az üzlet.

Az ETH-re érdemes figyelned, önmagában ETH-ban tartani a pénzed és várni az árfolyam emelkedésre. 

Még ha nem is HYIP az ETH befektetés, persze ez is kockázatos a maga módján, de most tényleg sokan mondják, hogy az ETH a jövő. Hát majd meglátjuk! Mindenesetre ha befektetsz, ne az összes pénzed tedd bele, hanem oszd meg a kockázatod a kockázatvállalási hajlandóságod és az ETH-ba vetett hited szerint!

Jelen cikk nem tanácsadás és nem ajánl Neked semmilyen befektetést! A HYIP programokba történő bármilyen befektetés kizárólag a Te saját szabad döntésed alapján és a saját felelősségedre történhet!
FIGYELEM! Ha úgy döntesz, hogy befektetsz, akkor CSAK ANNYI PÉNZT TEGYÉL A HYIP PROGRAMOKBA, FŐLEG HITELBŐL VAGY KÖLCSÖNBŐL, AMENNYIT VÉSZ ESETÉN VISSZA IS TUDSZ FIZETNI A SAJÁT PÉNZEDBŐL, VAGY LEGALÁBBIS NEM FOG HIÁNYOZNI NEKED ABBAN A SZÉLSŐSÉGES ESETBEN SEM, HA NETÁN MINDEN, HYIP-BA FEKTETETT PÉNZED ELVESZÍTED!  ERRE MINDEN HYIP BEFEKTETÉS MÉRLEGELÉSEKOR GONDOLJ!

1 megjegyzés:

  1. Hello!!!! How to make money with HashFlare 2018 https://hashflare.io/r/56BFA7D6 mining Bitcoins https://www.youtube.com/watch?v=Yv8Ws_T7S2I !!!!!!!!!!

    VálaszTörlés